Komoly technológia kell ahhoz, hogy egy másodperc alatt fizetni tudj a fesztiválokon

Lassan teljesen megszokottá válik, hogy a nagyobb fesztiválokon készpénz nélkül fizetünk mindenért. Valószínűleg annak az ideje sincs annyira messze, amikor egy fizetés megvalósulásáért elég lesz belenézni egy kamerába. A bankkártyás vagy mobilfizetés mellett többek közt a két legnagyobb hazai fesztiválon, a Balaton Soundon és a Sziget Fesztiválon erre a célra speciális karkötő is használható, amit elég a kártyaolvasó terminálhoz érinteni, a fizetés pedig pár másodperc alatt végbemegy.

Azt, hogy egy eseményen milyen fizetési megoldások elérhetőek, mindig az adott fesztivál vagy szórakozóhely határozza meg, a háttérinfrasturktúrát adó integrált rendezvénymenedzsment-megoldások a jegyértékesítést, a beléptetést és a készpénzmentes fizetési funkciókat már egy rendszeren belül képesek kezelni.

Az érintésmentes technológia folyamatos innovációt jelent, a pultoknál a bankkártya mellett jó ideje már okostelefonnal is fizethetünk a fesztiválokon.

Integrált rendezvénymenedzsment

Ahhoz, hogy a fesztiválon a terminálokon a fizetés gördülékenyen történjen, a nyilvános hálózatoknál még zártabb és védettebb privát, dedikált mobilhálózatra van szükség, amelyet az ún. Campus Network biztosít. A Campus ebben az évben két nagyfesztiválon, a Balaton Soundon és a Sziget Fesztiválon jelenik meg. A megoldás lehetővé teszi a publikus hálózat egy bizonyos százalékos erőforrásának elhatárolását meghatározott igénnyel rendelkező egyedi ügyfelek számára, jelen esetben a fesztiválon történő online fizetés hálózati támogatására.

A sávszélesség garantált

A rendezvény fizetéstechnológiájáért a Festipay felelős, amely megoldása révén egyesíti többek között a beléptetést és a készpénzmentes fizetési funkciókat. Az integrált rendszer 2017-ben debütált két nemzetközi nagyfesztiválon. 2018 óta pedig a magyar és más külföldi fesztiválok látogatói is találkozhatnak vele. A beléptetési és fizetési megoldásokat Európa és Ázsia 12 országában használják a legkorszerűbb rendezvényeken. A rendszer jelenleg évente több mint 10 millió biztonságos fizetési tranzakciót dolgoz fel. A nyolc éve alapított magyar fintech cég Magyarország után a román fesztiválpiacon is vezető pozíciót szerzett.

“Kezdetben a magyar és külföldi fesztiválok kiszolgálására fókuszáltunk. Pár éve azonban abba az irányba fejlesztenünk, hogy az állandó helyszínek, zömmel éttermek, szórakozóhelyek, fürdők, sípályák is képesek legyenek az integrált rendszer használatára” – mondta el a Portfolio-nak Solti Attila, a Festipay Zrt. igazgatósági tagja.

A piaci trendeket a bankok és a kártyatársaságok diktálják

Folyamatosan fejlődnek és új megoldásokkal rukkolnak elő. Erre a fintech vállalkozások is reagálnak. Az integrált megoldások már mind megjelennek az elérhető lehetőségek között. A jegyértékesítés, a beléptetés-ellenőrzés, a készpénzmentes fizetés, az akkreditáció és hitelesítő adatok kezelése, a személyzet menedzsmentje, értékesítéstámogató rendszerek, az okostelefon-alkalmazások és a mobilfizetések.

Solti Attila, a Festipay igazgatósági tagja

 

A fesztiválok és a szórakozóhelyek hozzák meg a saját szabályaikat

“Személyesen nem vagyok a jelenlegi repohár megoldások híve. De ha már ez a trend, akkor az úgy korrekt, hogy az emberek visszakaphassák a pénzüket, ha visszaváltanák. Ha a szervezők szándéka az, hogy ezt visszafizessék, mi ezt technológiailag tudjuk támogatni” – emelte ki Solti Attila.

„Minden esetben a fesztiválok és a szórakozóhelyek hozzák meg a saját szabályaikat. mi csak a rendszert biztosítjuk hozzá”- tette hozzá az igazgató.

Képek: Festipay

 

E blogposzt alapjául szolgáló cikk eredetileg a portfolio.hu-n jelent meg 2023. július 1-én, szerző: Erdei Gabriella

A Net Média Zrt. tulajdona. Minden jog fenntartva.